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Normale Version: London Underground: proposed/planned Battersea Branch
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Hallo,

anbei ein Plan der geplanten battersea Branch!

Interesannt das dabei die "Kennington Loop" genutzt wird!

wenn die Northern Line tatsächlich irgendwann mal gesplittet wird - wie könnte sie denn heissen?

Gruß

Dennis
hmmm, gute Frage...Southern Line? :-D
Vielleicht ja Northern Line für den Teil der Linie, der den Charing Cross Branch erbt und Northern City Line (den Namen gabs ja auch schon mal) für den Teil der Linie, der den Bank Branch bedienen wird. Vielleicht bleibt es auch einfach bei Northern Line und es wird einfach nur noch streckenrein gefahren, wie es schon jetzt zu bestimmten Zeiten gehandhabt wird.
Interessante Sache. Hast du mehr Infos? Es scheint ja so als würde der Loop dann aufgegeben (aber wahrscheinlich eher zum Wenden weiter benutzt werden).
Taking the Northern Line to Battersea

REO, the developers currently in possession of the Battersea Power Station site, have begun to ramp up their rhetoric once again about developments at the site.

REO (and both TfL and the Mayor's office) have long trumpeted the possibility of a privately funded extension to the Northern Line in the area, and the firm recently opened an exhibition (and updated their website) to include a little more detail about their development plans - including those relating to the transport infrastructure.

Currently, it appears that REO still believe that the best solution for the area would be an entirely new station within the power station itself, with an intermediary station at Nine Elms between there and Kennington. Studies undertaken by both the GLA and TfL over the last year, REO claim, back their assertion that the extension is vital to the area (as would be the Nine Elms station) and indicated that it is a viable proposition from both an economical and engineering perspective.

REO indicate that they will shortly begin the preperation of an application for the Transport and General Works Act that would be required to undertake the project, although no date is mentioned as to when they expect to submit this.

Beyond this the details get hazier once again, with the possibility of 2 minute intervals mentioned and capacity for 24,000 passengers an hour. The extension, REO claim, could be competed by 2015. A new pier to access river services is also planned for the location.

Interestingly, the project website includes several images that give some idea of the routing and layout REO seem to be indicating the extension may take. The web versions of these are relatively small, but some judicious photography at the real-world exhibition means we can include larger versions here (-> Bild oben!)

Quelle: http://londonreconnections.blogspot.com/

Gruß

Dennis
Northern Line und Northern City Line halte ich für unwahrscheinlich (kann sehr leicht verwechselt werden). High Barnet - Bank - Morden könnte weiter Northern Line heißen und Battersea - Edgware könnte ja einfach Battersea & Edgware Line heißen (sehr originell, ich weiß) oder Batterware (s. o., angelehnt an die Bakerloo). Oder die Linie wird nach dem Investor benannt oder sonst was passiert (vielleicht auch Elisabeth Line oder so). Trotz aller Ideen meine ich aber mal irgendwo gelesen zu haben, dass die Northern Line im Falle einer Teilung nicht umbenannt werden darf, da es da irgendwelche Zusammenhänge mit den Leasingverträgen des 1995 stocks gibt (ich hoffe, das stimmte jetzt so mit meiner Erinnerung).
Eine neue Erweiterung fände ich aber auch ganz toll. Das mit der Finanzierung wie die es planen scheint ja auch etwas öfter vorzukommen mittlerweile. Und der Loop könnte sicher immer noch von Verstärkerzügen genutzt werden oder wenn der Streckenabschnitt gesperrt ist. Ungenutzt wird der bestimmt nicht, glaube ich jetzt mal.
ich denke "Back to the Roots!"

die City Branch in "City & South London Line" und die "neue" Linie evtl. "Battersea & Edgware Line" nennen!

Gruß

Dennis